نرم افزارهای تجاری

نرم افزار تخمین مقدار مطلوب پس انداز بیمه عمر| Bimeh Omr Calculator

نرم افزار تخمین مقدار مطلوب پس انداز بیمه عمر| Bimeh Omr Calculator

در بیمه عمر شما مبالغی را بصورت ماهیانه یا سالیانه جهت حق بیمه پرداخت می کنید اما سوالی که ممکن است برای شما بوجود بیاید این است که ماهیانه یا سالیانه چقدر حق بیمه عمر پرداخت کنیم که در پایان قرارداد، پس انداز بیمه عمر شما به حدی باشد که بتوانید آن را در بانک قرار دهید و با سودی که در آینده به شما می دهد مخارج زندگی شما تامین شود. بنابراین اگر ناآگاهانه مقدار حق بیمه عمر را پرداخت می کنید ممکن است در پایان قرار داد مبلغ پس انداز شما برای تامین مخارج زندگی ناکافی باشد.

مقدار حقوق ماهیانه شما در 20 یا 30 سال آینده بطور قطع باید بیشتر از حقوق فعلی شما باشد چون هر سال به اندازه نرخ تورم از ارزش حقوق شما کاسته می شود.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا بتوانید مقدار مطلوب پس انداز بیمه عمر خود را تخمین بزنید.

نحوه استفاده از نرم افزار

فرض کنید شما در شهری زندگی می کنید که با حقوق ماهیانه 1.5 میلیون تومان به راحتی می توانید همه هزینه های زندگی خود را تامین کنید می خواهید در پایان قرارداد بیمه عمر هم چنین شرایطی داشته باشید و با سودی که از پس انداز بیمه عمر می گیرید حقوق ماهیانه شما برای تامین مخارج زندگی کفایت کند. بنابراین فرض کنید که قرارداد بیمه عمر شما 30 ساله است و شرکت بیمه یک جدول انجام تعهدات به شما داده است که پس انداز کل بیمه عمر بعد از 30 سال با احتساب سود مشارکت در منافع 2 میلیارد تومان است. شاید تصور کنید مبلغ این پول خیلی زیاد است اما در 30 سال آینده به طور قطع ارزش این پول به خاطر نرخ تورم کمتر است. اگر مقدار پس انداز را در نرم افزار قرار دهید برای شما محاسبه می شود که ارزش فعلی سود پس انداز بیمه عمر در زمان حال به بصورت ماهیانه با نرخ سود بانکی 18 درصد فقط یک میلیون تومان است که کمتر از 1.5 میلیون مورد انتظار شما است. بنابراین باید پس انداز بیمه عمر خود را افزایش دهید.

پس انداز بیمه عمر شما حداقل باید چقدر باشد که سود ماهیانه آن معادل 1.5 میلیون زمان حال باشد؟

در جدول تبدیل نرم افزار، مقدار حقوق ماهیانه خود را 1.5 میلیون قرار دهید مقدار مطلوب بیمه عمر شما 2,995,992,212 تومان بدست می آید. چون مبلغ پس انداز بیمه عمر در قرار داد 2 میلیارد تومان بوده است پس بنابراین باید مبلغ پس انداز را حداقل 955 میلیون تومان افزایش دهیم.

می توانید از کارگزار بیمه بخواهید به یکی از روش های زیر سرمایه بیمه عمر شما را افزایش دهد.

  • افزایش حق بیمه ماهیانه یا سالیانه
  • کاهش پوشش های بیمه ای اضافی
  • کاهش سقف پوشش بیمه ای
  • افزایش نرخ تعدیل سالیانه حق بیمه
  • کاهش نرخ تعدیل سالیانه سرمایه بیمه عمر
  • قرار دادن اندوخته اولیه در پس انداز بیمه عمر

از طریق نمودار ارزش فعلی حقوق ماهیانه و پس انداز بیمه عمر که نرم افزار بر اساس نرخ تورم و نرخ سود بانکی برای شما ترسیم می کند می توانید مقدار مطلوب پس انداز بیمه عمر خود را متناسب با ارزش فعلی حقوق ماهیانه مشخص کنید.

در این مثل با توجه به نرخ تورم 12 درصد، سود بانکی 18 درصد و مدت قرارداد 30 سال نمودار بصورت زیر توسط نرم افزار ترسیم می گردد.

نکته ای که در قرار داد بیمه عمر باید توجه کنید این است که بیمه های عمر در قراردادهای 25 سال تا 30 سال به اوج سودهی می رسند و در قرارداد های کمتر از 25 سال اندوخته پس انداز بیمه عمر شما رشد چندانی نمی کند بنابراین توصیه می شود که قرارداد شما کمتر از 25 سال نباشد و بهترین حالت قرارداد 30 ساله است.
نکته ای دیگر این است که نرخ تورم سالیانه به شدت بر روی پس انداز بیمه عمر شما تاثیر می گذارد اگر نرخ تورم سالیانه زیاد باشد مسلما به پس انداز بیمه عمر بیشتری نیاز دارید.

نحوه خرید

خرید آموزش تحلیل آماری

برای انتقال به صفحه خرید محصول کلیک کنید

4/5 - (2 امتیاز)