آموزش های تصویری

آموزش تکنیک های خودکار ویرایش پایان نامه در چند دقیقه

آموزش ویرایش خودکار پایان نامه

در این قسمت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین آموزش هایی را که هر دانشجو می‌بایست یاد بگیرد ارائه شده است. شاید همه افراد و دانشجویان کار کردن با نرم‌افزار Word را بلد باشند و تصور کنند که این نرم‌افزار صرفاً جهت تایپ و ویرایش متون کاربرد دارد، اما همین تصور باعث شده است که از خیلی از تکنیک ها و مهارت‌های فوق‌العاده نرم‌افزار word غافل شویم به طوری که با یادگیری این تکنیک ها می‌توانید هنگام نوشتن و ویرایش پایان نامه، کارهایی را که روزها و حتی هفته‌ها جهت انجام دادن آن زمان نیاز دارد را تنها در چند دقیقه و با چند کلیک ساده انجام دهید. شاید تعجب کنید اما این امکان در نرم‌افزار word وجود دارد.

برای مثال فرض کنید پایان نامه خود را تدوین کرده‌اید اما بنا به نظر استاد راهنما و یا داوران نیاز هست قسمتی از مطالب، جداول یا تصاویر حذف یا اضافه گردد پس از انجام اصلاح مورد نظر لازم است که فهرست مطالب، فهرست تصاویر، فهرست جداول، شماره‌های سر تیترهای اصلی و فرعی، شماره روابط، شماره تصاویر، شماره جداول و … نیز تغییر کنند که متناسب با حجم و تعداد صفحات پایان نامه ممکن است روزها و هفته‌ها وقت شما را بگیرد و اگر نیاز باشد چندین بار پایان نامه اصلاح شود(که همیشه همین طور است) کلیه کارهای بالا دوباره باید تکرار شود که نه تنها خسته‌کننده و بسیار وقت‌گیر است بلکه به علت حجم زیاد کار، دوباره اشکالات ویرایشی به وجود می‌آید. اگر می‌خواهید تمامی موارد بالا به صورت هوشمند و خودکار انجام گیرد یعنی با چند کلیک ساده همه موارد(فهرست مطالب، فهرست اشکال، فهرست جداول، شماره‌های سر تیترهای اصلی و فرعی، شماره روابط، شماره تصاویر، شماره جداول و …) به صورت خود آپدیت شوند حتماً این آموزش را مشاهده و تکنیک های آن را هم برای موارد دانشگاهی و هم برای بهبود کار و صرفه‌جویی در زمان خود یاد بگیرید. با یادگیری این مهارت‌ها همیشه چندین گام جلوتر از دیگران خواهید بود.

معمولاً در پایان‌نامه‌ها و گزارش‌های طولانی، زمانی که تعداد جداول و تصاویر زیاد باشند شماره‌گذاری آن‌ها کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ای می‌شود علت آن این است که باید شماره جداول یا تصاویر قبلی که در چندین صفحه قبل درج‌شده‌اند را به خاطر داشته باشیم تا شماره جدول فعلی را به درستی بنویسیم. اگر احیاناً جدول یا تصویری حذف شود باید دوباره تمامی شماره‌های جداول و تصاویر را اصلاح کنیم از آنجایی که به این جداول و تصاویر در متن نیز ارجاع داده‌ایم یک فاجعه به وجود می‌آید چون شماره‌ها عوض شده‌اند و بعضی از جداول و یا تصاویر دیگر وجود ندارند. برای حل این مشکل از شماره‌گذاری خودکار جداول و تصاویر در نرم‌افزار word استفاده می‌شود که به هیچ عنوان مشکلات ذکرشده به وجود نخواهد آمد.

در این آموزش موارد زیر آورده شده است

  • کار با استایل ها (فرمت دهی سریع به متن و ویرایش هوشمند)
  • ساختن سر تیر اصلی هوشمند با شماره‌گذاری خودکار
  • ساختن سر تیر فرعی هوشمند با شماره‌گذاری خودکار
  • شماره‌گذاری خودکار جداول
  • فهرست گذاری خودکار مطالب
  • فهرست گذاری خودکار تصاویر
  • فهرست گذاری خودکار جداول
  • نحوه سفارشی سازی شماره‌گذاری خودکار
  • ارجاع درون‌متنی شماره جداول و تصاویر با قابلیت لینک شدن
  • نحوه آپدیت کردن فهرست‌ها و ارجاعات درون‌متن بعد از انجام اصلاحات
  • آموزش در قالب متن و عکس و ذکر جزئیات کاربردی و نکات تجربی

با مشاهده این آموزش قادر خواهید بود

  • بر تنظیمات پیشرفته و خودکار نرم افزار word مسلط شوید
  • در مدت یک ساعت کل پایان نامه خود را ویرایش و فهرست بندی کنید
  • در انجام کارهای ویرایشی در وقت خود صرفه جویی کنید

نحوه خرید

خرید آموزش تحلیل آماری

برای انتقال به صفحه خرید محصول کلیک کنید

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

  1. احمد گفت:

    ممنون از سایت خوبتون………………
    خسته نباشید

  2. مهشید گفت:

    آموزش تکنیک های word خیلی خیلی کاربردی بود هر کسی که با نرم افزار word کار می کنه حتما باید ببینه.

  3. zahra گفت:

    از سایت بسیار خوبتون تشکر می کنم. این آموزش واقعا کمکم کرد تا مشکل ویرایش پایان ام حل بشه. باورم نمیشه که اینقدر راحت میشه همه چیز را داخل word انجام داد

  4. بنفشه گفت:

    خیلی حیف شد کاش این اموزش را قبلا می دیدم حالا فهمیدم که چند ماه به خاطر ویرایش پایان نامه وقتم را تلف کرده بودم . چند ساعته میشه کل پایان نامه را به همین روش اماده کرد.

  5. مهران گفت:

    خیلی عالی هست کلی در وقت صرفه جویی می شه. به خصوص قسمت شماره گذاری سرتیتر ها که بصورت دستی وقت ادم را تلف میکنه با روش شماره گذاری خودکار هر چیزی که حذف یا اضافه کنی شماره ها هم بصورت خودکار عوض می شن. خیلی بدردم خورد واقعا ممنونم. به هر کسی که داره پایان نامه می نویسه توصیه می کنم ببینه

  6. manager گفت:

    ممنونم عالییییییییییییییی بود.

  7. ali rad گفت:

    بهترین آموزش کاربردی هست که تا حالا دیدم با این که با نرم افزار word زیاد کار کرده بودم اما بازم نکات جالب و بدرد بخور یاد گرفتم . پیشنهاد میکنم حتما ببینید

  8. سعید گفت:

    این آموزش خیلی عالیه، هر کسی نبینه ضرر کرده. داخل پایان نامه خودم از بس شماره های سرتیتر ها را دستی تغییر دادم کلافه شدم. الان دیگه همه شماره ها بصورت خودکار تغییر می کنند واقعا کارم راحت شد.

  9. مرتضی گفت:

    این آموزش واقعا فوق العاده است. حتما ببینید کارهاتون را خیلی سریع می تونید انجام بدین.

  10. فرزاد گفت:

    ممنونم که آموزش های جالب را برای دانشجویان میگذارید. ویرایش پایان نامه کلی وقتم را گرفته بود و اصلا وقت نداشتم خوب شد که این اموزش را دیدم فکر کنم یک ساعته بتونم همه ویرایش ها را انجام بدم.